Tankerska Next Generation d.d. je brodarsko dioničko društvo sa sjedištem u Zadru, Hrvatska. TNG je usmjeren na pružanje usluga međunarodnog pomorskog prijevoza rafiniranih naftnih prerađevina i određenih kemijskih proizvoda te većinu flote zapošljava na temelju dugoročnih brodarskih ugovora na vrijeme.
Flota TNG-a se sastoji od šest modernih MR2 produkt tankera; dva moderna MR2 ice class tankera (MT Velebit i MT Vinjerac; izgrađeni 2011.) te četiri MR2 eko dizajn tankera (MT Zoilo, MT Vukovar, MT Dalmacija i MT Pag; izgrađeni 2015.). Ukupna nosivost flote iznosi 300.000 dwt.
Glavna tržišta na kojima Tankerska Next Generation posluje je međunarodni pomorski prijevoz naftnih prerađevina i jestivih ulja. Stoga, TNG pruža usluge pomorskog prijevoza naftnih prerađevina, kemikalija i ulja diljem svijeta velikim naftnim kompanijama, nacionalnim naftnim kompanijama, trgovcima naftom, kemikalijama i uljem, te raznim drugim subjektima koji ovise o pomorskom prijevozu.
Strategija Društva je biti pouzdan, učinkovit i odgovoran pružatelj usluga pomorskog prijevoza naftnih prerađevina, upravljati Grupom i proširiti je na način za koji se vjeruje da će Društvu omogućiti povećanje novčanog toka koji se može raspodijeliti, poboljšati mogućnosti isplate dividendi i povećati vrijednosti Društva za svoje dioničare.
U provedbi strategije, Grupa ima snažnu podršku Upravitelja flote odnosno Tankerske plovidbe, koja je priznat i ugledan sudionik u tankerskom segmentu s dugogodišnjim i snažnom reputacijom te pristupom ključnim klijentima.
Dionica Tankerske Next Generation (TPNG) do 22. prosinca 2022. godine kotirala je na službenom tržištu Zagrebačke Burze.
Na temelju čl. 340. st. 2. i 3. Zakona o tržištu kapitala (NN 65/18, 17/20, 83/21) i čl. 152. t. 5. u vezi s čl. 158. st. 1. i čl. 154. st. 2., 3. i 4. Pravila Burze, Odlukom Uprave društva Zagrebačka burza d.d. dana 22. prosinca 2022. godine. proveden je prestanak uvrštenja na Službenom tržištu 8.733.345 redovnih dionica društva Tankerska Next Generation d.d.
S obzirom da nakon provođenja korporativne akcije prijenosa dionica manjinskih dioničara na glavnog dioničara Izdavatelj predmetnih dionica ima samo jednog dioničara i ne ispunjava uvjet distribucije dionica javnosti kao što je to propisano u čl. 95. st. 2. i 3. Pravila Burze kao uvjet za uvrštenje na Službeno tržište, Burza je donijela Odluku o obustavi i prestanku uvrštenja dionica TPNG.
Tankerska Next Generation d.d. je osnovana u kolovozu 2014. godine, nakon čega je Tankerska Plovidba d.d. kao svoj osnivački udio unijela dva postojeća produkt tankera konvencionalnog dizajna (MT Velebit i MT Vinjerac), novčana sredstva te jedan ugovor za novogradnju (MT Dalmacija) s isporukom u četvrtom kvartalu 2015. godine.
U veljači 2015. godine TNG je izašao na tržište kapitala pozivajući institucionalne i privatne investitore da sudjeluju u Inicijalnoj javnoj ponudi dionica (IPO), u kojoj je u konačnici prikupljeno 208 milijuna kuna (USD 31 milijun) po cijeni od 65,00 kuna po dionici.
Sredstva prikupljena u IPO-u, iskorištena su za akviziciju dvaju ugovora za novogradnje (Vukovar i Zoilo) u južno korejskom Hyundai Mipo brodogradilištu, jednom od vodećih svjetskih brodogradilišta za ovu vrstu brodova. Prva od dvije novogradnje isporučena je i zaposlena već u travnju, samo 78 dana od IPO-a, a druga u srpnju 2015.
TNG je nastavio s povećanjem kapitala već u lipnju 2015., procjenjujući da su tržišni uvjeti na tržištu novogradnji, ali i vozarine na razinama koje će u potpunosti opravdati akviziciju novog ugovora za novogradnju, pa su najveći dioničari uložili dodatnih 104 milijuna kuna (USD 16 milijuna). Prikupljena sredstva iskorištena su u vrlo kratkom roku za akviziciju još jednog ugovora za novogradnju (Pag) koji je isporučen u prosincu 2015.
Posljedično, TNG danas godine raspolaže sa 6 MR produkt tankera, svaki s kapacitetom od cca 50.000 dwt, što ukupno iznosi preko 300.000 dwt. Na tankerima Tankerske Next Generation nalazi se obrazovana i homogena posada, koja ukupno broji tristotinjak pomoraca, uključujući sve smjene na moru i kopnu.
Kredit je sklopljen s dosadašnjim kreditorom ABN AMRO Bank N.V. na rok od 5 godina.
Kredit je sklopljen s inozemnim bankama CRÉDIT AGRICOLE CORPORATE AND INVESTMENT BANK i HAMBURG COMMERCIAL BANK AG na rok od 5 godina.
Na svečanoj dodjeli nagrada Lider invest 2016. održanoj u Hotelu Westin posebnu nagradu stručnog odbora dobili su Rimac Automobili za projekt Rimac b2b poslovanja i Tankerska Next Generation za osnivanje kompanije i izgradnju specijalizirane flote produkt tankera.
za najuspješnije srednje veliko poduzeće u Zadarskoj županiji u 2015. godini
Pravo na isplatu dividende u bruto iznosu od 3,95 kn po dionici imaju svi dioničari upisani u SKDD-u na dan 10. lipnja 2016. godine.
Dana 4. prosinca 2015 SPP Shipbuilding isporučio je MT Pag.
Pročitajte cijelu objavu klikom na LINK.
27. studenog 2015 SPP Shipbuilding isporučio je MT Dalmaciju.
Pročitajte cijelu objavu klikom na LINK.
18. rujna 2015 dionice Tankerske Next Generation d.d. (TPNG-R-A) uvrštene su u sastav CROBEX® indeksa
Pročitajte cijelu objavu klikom na LINK.
30. srpnja 2015. godine Grupa je sredstvima prikupljenim sekundarnom javnom ponudom stekla ugovor o novogradnji za eko-dizajn produkt tanker (Pag) u korejskom SPP brodogradilištu.
Pročitajte cijelu objavu klikom na LINK.
Dana 27. srpnja 2015 Hyundai Mipo isporučio je MT Zoilo.
Pročitajte cijelu objavu klikom na LINK.
Dana 11. lipnja završena je sekundarna javna ponuda dionica institucionalnim investitorima čime je prikupljeno 15 mil. USD izdavanjem nešto više od 1,5 mil. novih dionica po cijeni od 68,00 HRK po dionici.
Pročitajte cijelu objavu klikom na LINK.
Isporuka MT Vukovara 29. travnja 2015. godine iz Hyundai Mipo brodogradilišta u Južnoj Koreji.
Pročitajte cijelu objavu klikom na LINK.
Dana 17. ožujka 2015. godine Grupa stječe dva ugovora o novogradnjama za izgradnju eko-dizajn MR produkt tankera, svakog nosivosti 50,000 dwt iz južnokorejskog brodogradilišta Hyundai Mipo Dockyard Co., Ltd.
Pročitajte cijelu objavu klikom na LINK.
Dana 12. veljače 2015. sve dionice, njih ukupno 7,2 mil. uvrštavaju se na Službeno tržište Zagrebačke burze pod oznakom TPNG-R-A.
Pročitajte cijelu objavu klikom na LINK.
Dana 5. veljače 2015. okončana je inicijalna javna ponuda dionica (IPO) kojom je prodano 3,2 mil. dionica po cijeni od 65,00 HRK po dionici te prikupljeno 208 mil. HRK.
Pročitajte cijelu objavu klikom na LINK.
Dana 30. rujna 2014. Grupa kupuje kompaniju Fontanu Shipping Company Ltd. (brodove MT Vinjerac i MT Velebit), te kompaniju Teuta Shipping Company Ltd. (ugovor o novogradnji MT Dalmacija)
Društvo je 22. kolovoza 2014. osnovala Tankerska plovidba u Zadru